+3630 9317 940 joo.zsuzsanna@gmail.com
  1. tipp

A vállalkozó, mint márka

Ugye, nem ezt várta? Ön, mint márka? Ezt a képtelenséget!
Hiszen ott vannak a termékei, szolgáltatásai. Van, amelyik védjeggyel ellátott, esetleg szerzői jog védi. Van, amelyik nevét már jól ismeri a vevők széles köre. Márkatanácsadókkal, marketingesekkel konzultált már ez ügyben. Tudatosan megtervezett cégneve, logója, irodája, honlapja, termékcsomagolása van, mert megtanulta, hogy a kommunikáció nagyon fontos az értékesítésben.

Kérlek, ne feledje: van valami, ami mindenekfelett áll. És ez Ön.
Ön, a vállalkozó.
Ön találta ki a termékét, vagy Ön vette meg a licenszét. Ön invesztál pénzt, időt és energiát a vállalkozás alapításába és fejlesztésébe. Ön működteti folyamatosan. Ön gondoskodik a munkatársakról, a munkakörülményekről. Ön forgolódik álmatlanul éjszakánként, ha nem megy a biznisz. Önnek kell a törvényeket figyelnie, szakértőket fogadnia. Az Ön családjának megélhetése függ a munkája minőségétől.

A felelőssége óriási.

Természetesen Öné a munka gyümölcse is. Nemcsak az anyagi, hanem az erkölcsi is.
Hogyan éli át mindezeket? Hogyan közvetíti mindezt a világ felé? Látni-e Önön, a megbízható vállalkozót? Kitűnik-e a személyisége a versenytársak közül?
El tudja-e adni magát is, nem csak a termékét?
Lehet egyéni- vagy kisvállalkozó, lehet pár alkalmazottja, vagy több száz, javaslom, tekintsen ezentúl úgy magára is, mint egy „árucikkre”, amelyet a piacon – ha akarja, ha nem –, időnként el kell adni.

Piacgazdaságban élünk, hatalmas a verseny, ezért el kell érnie, hogy Önre ne csak, mint egy vállalkozás tulajdonosára, de mint egy színes egyéniségre is figyeljenek.
Dolgoztam mosóporgyárban, ezért tudom, a vonzás és figyelemfelkeltés nem csupán a tartalomtól, de a formától is függ. Hihetetlen, de a marketingszakértők szerint mindig a doboz alapján választunk.
Épp ezért úgy kell “csomagolnia” magát, és úgy kell mindenhol megjelennie, hogy ordítson önről: Én vagyok a legjobb!

Talán tudja, egy jó márkának neve van és értéke. Ez esetünkben elsősorban a saját neve, és nem a cégé vagy a terméké. Persze össze is kapcsolhatja azokat, mint ahogy pl. Kürt Sándor vagy Béres József tette. Ha szolgáltatást fejlesztett, az is viselje az Ön nevét. Jó példáink vannak erre is: Kriston-féle intimtorna, Gór Nagy Mária Színitanodája stb.

Az értéke nem csak pénzben nyilvánul meg, hanem egyéb módon is, például ahogy Önt jegyzik.

2. tipp

Szokjon rá, mielőtt halálra dolgozza magát

A sikeres, keményen dolgozó, teljesíteni akaró emberek többsége soha nem kér segítséget, mindent egyedül akar csinálni, mert amit az ember maga csinál, arról tudja, hogy az meg van csinálva.

Ha valaki ritkán kér segítséget, vagy soha nem fogadja el azt, a körülötte lévő emberek előbb vagy utóbb le fognak szokni arról, hogy segítő kezet nyújtsanak. Előbb-utóbb pontosan azt kapja, amit megérdemel: halálra dolgozhatja magát.

Ön milyen gyakran kér segítséget?
Volt-e már része váratlan segítségben?
Mit érzett ilyenkor?

A segítségkérés nehézségei mögött az irányításhoz való görcsös ragaszkodás húzódik meg.
Mindennek az önbizalomhiány, a kisebbrendűségi érzés az oka.

De mindent meg lehet tanulni. Ebben tudok, mint egy jó edző segíteni.
Lépésről-lépésre kell az edzés során haladni. Elsőként naponta háromszor kérjen segítséget. Akkor is, ha nincs rá szüksége. Mondjuk, kérjen útbaigazítást az utcán. Váltasson aprót a parkolóban. Kérdezze meg valakitől, hány óra van.
Pár hét elteltével meglátja, mennyire fesztelenül és könnyen megy az apróságok kérése.

Ekkor lehet tovább lépni már komolyabb ügyekben.

3. tipp

Hogyan állíthatja maga mellé munkatársait?

Amelyik vállalkozás meg akar maradni a piacon, és nagyszabású célokat tűz ki maga elé, annak meg kell nyernie munkatársait mindehhez. Ez csak sok kommunikációval, vitával, az ügy értelmességének és fontosságának közvetítésével érhető el. A munkatársaknak segítséget és támogatást kell adni e célok eléréséhez, ugyanakkor azt is világossá kell tenni, hogy a célokból nem fogunk engedni.

Mindez hihetetlen erőfeszítést igényel a vezetőktől. Hogy energiáit ne pazarolja el meddő vitákra, hogy ne ellenségnek tekintsék, hanem együttműködjenek vele, hogy a szűkre szabott időben valóban a termelésre vagy a szolgáltatásra tudjanak koncentrálni, kevesebb legyen a hibaszázalék, az emberek örömmel jöjjenek dolgozni, érdemes megtanulni, és alkalmazni a coaching szemléletű vezetés módszereit.

Melyek ezek? Például a strukturált beszélgetés lefolytatása, az értő figyelem használata, kérdezéstechnikák tudatos alkalmazása, pszichológiai alapismeretek, a helyes önértékelés stb.

Hol és hogyan lehet ezeket megtanulni? Az ún. coaching szemléletű vezetőképzéseken, ahol nem csak ön, hanem vezetőtársai is mind felvérteződhetnek ezzel a nézőpont váltó tudással.

Kezdjünk valami újba!

Kérem, vegye fel a kapcsolatot velem!

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.