+3630 9317 940 joo.zsuzsanna@gmail.com

Ugye, nem ezt várta? Ön, mint márka? Ezt a képtelenséget!

Hiszen ott vannak a termékei, szolgáltatásai. Van, amelyik védjeggyel ellátott, esetleg szerzői jog védi. Van, amelyik nevét már jól ismeri a vevők széles köre. Márkatanácsadókkal, marketingesekkel konzultált már ez ügyben. Tudatosan megtervezett cégneve, logója, irodája, honlapja, termékcsomagolása van, mert megtanulta, hogy a kommunikáció nagyon fontos az értékesítésben.

Kérem, ne feledje: van valami, ami mindenek felett áll. És ez Ön.
Ön, a vállalkozó. Ön, mint márka.

Ön találta ki a termékét, vagy Ön vette meg a licenszét. Ön invesztál pénzt, időt és energiát a vállalkozás alapításába és fejlesztésébe. Ön működteti folyamatosan. Ön gondoskodik a munkatársakról, a munkakörülményekről. Ön forgolódik álmatlanul éjszakánként, ha nem megy a biznisz. Önnek kell a törvényeket figyelnie, szakértőket fogadnia. Az Ön családjának megélhetése függ a munkája minőségétől.

A felelőssége óriási. Természetesen Öné a munka gyümölcse is. Nemcsak az anyagi, hanem az erkölcsi is.

Hogyan éli át mindezeket? Hogyan közvetíti mindezt a világ felé? Látni-e Önön, a megbízható vállalkozót? Kitűnik-e a személyisége a versenytársak közül? El tudja-e adni magát is, nem csak a termékét?

Lehet egyéni- vagy kisvállalkozó, lehet pár alkalmazottja, vagy több száz, javaslom, tekintsen ezentúl úgy magára is, mint egy „árucikkre”, amelyet a piacon – ha akarja, ha nem –, időnként el kell adni. Piacgazdaságban élünk, hatalmas a verseny, ezért el kell érnie, hogy Önre ne csak, mint egy vállalkozás tulajdonosára, de mint egy színes egyéniségre is figyeljenek.

Dolgoztam mosóporgyárban, ezért tudom, a vonzás és figyelemfelkeltés nem csupán a tartalomtól, de a formától is függ. Hihetetlen, de a marketingszakértők szerint mindig a doboz alapján választunk. Épp ezért úgy kell csomagolnod magad, és úgy kell mindenhol megjelenned, hogy ordítson rólad: Én vagyok a legjobb!

Talán tudja, egy jó márkának neve van és értéke. Ez esetünkben elsősorban a saját neve, és nem a cégé vagy a terméké. Persze össze is kapcsolhatja azokat, mint ahogy pl. Kürt Sándor vagy Béres József tette. Ha szolgáltatást fejlesztett, az is viselje az Ön nevét. Jó példáink vannak erre is: Kriston-féle intimtorna, Gór Nagy Mária Színitanodája stb.

A márka értéke nem csak pénzben nyilvánul meg, hanem egyéb módon is, például ahogy Önt jegyzik. Hogy hol? A sajtóban, a szakmában, a szakmai rendezvényeken, szakértőként, véleményvezérként, a fórumokon, a blogokon. Ne feledje, az emberek nem a jól működő cégre kíváncsiak, hanem arra az emberre, aki azt működteti.

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.